NUOTOLINIS MOKYMASIS – PRAKTINIAI ASPEKTAI (kompiuterio paruošimas)

Šis straipsnis/instrukcija „gimė“ stebint ir dirbant su nuotoliniu ugdymu sistemomis, užtikrinant kuo stabilesnį IT technikos veikimą.

Straipsnyje/instrukcijoje sudėjau bendrus praktinius pastebėjimus ir iškilusias problemas, su kuriais susidūrė tiek nuotolines mokymosi paslaugas teikiančios įmonės (mokyklos, nuotolinio mokymo įmonės), tiek ir jų klientai (mokiniai, studentai, tėvai), kurie šias paslaugas gauna.

TECHNINĖ IR OS (OPERACINĖ SISTEMA) PUSĖ

Windows ir MAC

Simptomai

  • Lėtai krauna puslapius;
  • Stringa garsas, vaizdas;
  • Chrome naršyklė neleidžia naudoti garso/video konferencijai skirtos programinės įrangos (pvz. Teams);
  • Neveikia kamera, mikrofonas;
  • Nepilnai atvaizduojama informacija naršyklėje (matomas nepilnas pamokos ar puslapio vaizdas).
  • Vaizdo kamera rodo šonu arba „žemyn galva“

Sprendimai

  • Jeigu internetu naudojatės per WiFi, rekomenduoju (ypatingai tiems, kurie transliuoja pamokas) naudotis internetu prisijungus per tinklo (LAN) laidą. Dažniausiai modemai, kuriuos duoda interneto paslaugų teikėjas palaiko max. iki 5 įrenginių prisijungusių prie WiFi tinklo, kad galėtų užtikrinti stabilų ir kokybišką interneto greitį. Todėl, jeigu norite stabilaus ir kokybiško interneto, rekomenduoju esant galimybei naudotis internetu tik per interneto laidą. Na, o po pamokų ar studijų, galima naudotis ir toliau WiFi.
  • Interneto greitį visada galite patikrinti SPEEDTEST svetainėje. Geras PING yra >4 ms, o interneto greitis turėtų būti bent 30-40 Mbps
  • Patikrinkite, ar kompiuteryje nėra laukiančių (pending) Windows/MAC atnaujinimų. Tai labiau aktualu Windows kompiuterių naudotojams. Praktikoje dažnai pasitaiko, kad „kabantys“ atnaujinimai kompiuteryje, neretai sukelia įvairiais simptomais pasižyminčias problemas – tokias kaip: vaizdo kameros, mikrofono neveikimas (programos nemato šių įrenginių), sulėtėjęs kompiuterio veikimas ir pan.

Windows vartotojai

MAC Vartotojai

  • Nuotoliniam mokymuisi rekomenduoju naudoti tik Chrome arba EDGE naršykles. Problemos dažniausiai buvo pastebėtos dėl neatnaujintos Chrome naršyklės. Todėl visada turite būti įsitikinę, kad naršyklė yra atnaujinta. Dešiniajame viršutiniame naršyklės kampe švies geltonas arba raudonas rutuliukas su rodykle į viršų – tai jau ženklas, kad reikia jį paspausti ir atnaujinti naršyklę.
  • Įjunkite trečiųjų šalių slapukus (Chrome).

Taip atrodo problema

Jos sprendimas

Settings –> Privacy and security –> Site Settings –> Cookies and site data. Pažymime, kad neblokuotų.

System Preferences –> Security & Privacy

  • Vaizdo kamero rodo nekorektiškai? Pasitikrinkite kompiuterio gamintojo oficialiame puslapyje, ar nėra reikalingas kompiuterio tvarkyklių ( angliškai „drivers“) atnaujinimas. Daugelis gamintojų (tokie kaip DELL, HP, Asus ir pan.) turi įskiepius, kuriuos suinstaliavus į kompiuterį jis automatiškai nuskanuoja ir patikrina, ar reikalingi atnaujinimai. Jeigu tokie atnaujinimai yra reikalingi, bus pasiūlyta atnaujinti tvarkykles.
  • Atsidariusiame naršyklės lange (Windows, MAC) spaudžiame vienu metu CTRL + F5 (naršyklės „restartas“).
  • Restartuojame kompiuterį.

OFFICE 365 ( ONENOTE, TEAMS )

Kadangi dirbu tik su Office 365 programine įranga, toliau pateiksiu kelis pasiūlymus, kuriais reikėtų vadovautis norint užtikrinti sklandų darbą šioje platformoje. Žinoma, norint užtikrinti, kad Office 365 veiktų sklandžiai, aukščiau pateiktų rekomendacijų yra būtina laikytis.

Teams

  • Esant galimybei naudokite tik „offline“ versiją. Ją galite parsisiųsti iš  https://products.office.com/lt-lt/microsoft-teams/download-app;
  • Naudokite ausines su mikrofonu, jei norite būti tikri, kad gerai girdėtumėte tiek jūs, tiek jus – kiti;
  • Išjunkite galimybę naudoti GIF‘us ir kitus „pagražinimus“ pokalbių kanaluose (ši informacija skirta paslaugos teikėjui);
  • Grupes ir kanalus kurkite privačius (ši informacija skirta paslaugos teikėjui);
  • Pasiruoškite iš anksto ir visiems prisijungusiems studentams pakeiskite roles į „dalyvis“, kad negalėtų išjunginėti garso kitiems ar išmetinėti iš pamokos (Jūs tikrai žinote, apie ką aš). Arba, jeigu organizuojate per kalendorių, pakeiskite kalendoriuje nustatymus (ši informacija skirta paslaugos teikėjui). Instrukcija EN kalba  https://support.microsoft.com/en-us/office/roles-in-a-teams-meeting-c16fa7d0-1666-4dde-8686-0a0bfe16e019?ui=en-us&rs=en-us&ad=us
  • Jeigu MAC vartotojams neveikia mikrofonas ar kamera, patariu perinstaliuoti Teams aplikaciją.

OneNote 

  • Esant galimybei naudokite tik „offline“ versiją, t.y. OneNote, OneNote 2016, OneNote 2019, OneNote 365. OneNote versija visada yra instaliuota visiems Windows 10 naudotojams ir ji yra nemokama.
  • Jeigu prie kompiuterio dirba daugiau nei 1 studentas, Jūs galite naudoti kelias OneNote paskyras vienu metu.
  • Jeigu jungtis prie Office 365 reikia daugiau nei vienam vartotojui, Chrome naršyklėje galite naudotis šiuo funkcionalumu. Tai leis vienu metu būti prisijungus prie kelių Office 365 paskyrų.

*** Atlikus visas šias rekomendacijas nebeturėtumėte susidurti su jokiomis problemomis. Šios rekomendacijos neapima problemų, kurios gali kilti dėl serverių ar servisų gedimų, kompiuterio techninės pusės gedimo, virusų ar kitų kenkėjiškų programų padarytos žalos programinei įrangai, interneto paslaugos tiekėjo problemų.

Artūras

IT|Buddy – Thinking Outside the Box